reklama

O tom čo Mustafa povedal

Ďalšie ráno Mustafa vošiel do reštiky s južanskou ľahkosťou: „ Hi Daniel, my friend“ (čitaj „Haj Deniel my fRRRénd). Viem, koľko je hodín, aj dnes mešká, podávam mu ruku a idem umyť špenát. O pol hodinu znenazdajky prichádza ku mne.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Vždy vysmiaty s vlasmi ostrihanými akoby podľa hrnca a bradou a la chin curtain, typický Marokánec. „Daniel, kamarát, mne sa tak nepáči holandská kultúra.“ Neviem prečo mi to hovorí, no zo slušnosti sa opýtam. „Neviem, je iná, taká... strnulá; Moja kultúra je oveľa voľnejšia. Keď budem mať deti určite ich chcem vychovať rovnako ako som bol ja rodičmi.“ Podpichnem: „Nebolo by ľahšie sa vrátiť do Maroka ak ti to tam vyhovuje viac?“ Mustafa vážnejšie: „Daniel, kamarát, ja som Holanďan. Moji rodičia prišli z Maroka, ale ja som vyrastal tuná; tu je môj domov. Nepatrím do Maroka, miestni by ma nechceli prijať, lebo som z Holandska.“ O problémoch s Marokáncami som počul za rok už dosť a tak hovorím „Mus, ale ak sa neprispôsobíš tak tu tiež nezapadneš.“ Mus sa zasmeje a hovorí „My nepatríme nikam. Problém je, že oni sa nás snažia zmeniť. No a tak sa vzdelávame, chodíme už aj na vysoké školy, ale keď sa chceme zamestnať tak sme pre nich stále prisťahovalci. Pred 20 rokmi Marokánci kradli bicykle na ulici; teraz sú krádeže sofistikovanejšie. Nechcú nám dať poriadnu robotu, a tak nemáme na výber.“

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nemyslím, že každý prisťahovalec rozmýšľa ako Mustafa, ale v mojej hlave ihneď prebehla asociácia so Slovenskom a neprispôsobivosťou jednej z menšín, ktorá možno práve takto rozmýšľa.

Btw, druhá strana mince. Napriek tomu, že si to mnoho Holanďanov nepripúšta a vidí len negatíva prisťahovalcov, práve oni im popri stavaní svojich mešít zametajú ulice, dokladajú tovar v obchodoch, či umývajú riady v reštike.

Daniel Viglaš

Daniel Viglaš

Bloger 
  • Počet článkov:  5
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Skúmajúci, objavujúci, milujúci, užívajúci slobody tu na zemi študent píšuci o...tom... pre potešenie. Stále mladý a pravdepodobne bez rôznych skúsenosti, ktoré však prídu, ...raz. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu