reklama

Prečo chodiť do Bratislavy (často)

No ako... kvôli ľuďom nie (Just Kidding). Naozaj, prišlo mi to iba ako dobrý vtip. A teraz vážne...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

Tak neobyčajne obyčajná. Som očarený Bratislavou napriek tomu, že moja geografická predispozícia by mala naznačiť opak (pochádzam z Východu). Niežeby bola krásna, nie je žiadna „krásavica na Dunaji“ prinajlepšom „celkom v pohode dievča na Dunaji“, ale pravá krása predsa vychádza zvnútra.
 
Kaviareň ako Štúr, kde si v sekcii „Mješanje Nápoje Originálnje“ môžete objednať napríklad „Smrť Jánošíkovú“ či „Tekutí štrudelňík“ bol príjemne originálny slovenský podnik. Ďalej, keď som v „Slovak Pube“ uvidel „Menu chudobného študenta“ musel som sa pousmiať. Toto je moja krajina, tu som doma. Čo tak Scherz kafe, kde je asi tá najlepšia stand up comedy v slovenčine, ktorú chápeme iba my, náš humor, naše vtipy, naša kultúra. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A umenie! Či v minulosti, keď tam hrali spolu Lasica a Satinský s doprovodom hudobného génia Jara Filipa alebo aj teraz, keď prichádza mladšia generácia v podaní Billy Barman či Korben Dallas.

Lasica a spol. teraz? Sú ako víno... alebo v slovenskom podaní ako tatranský čaj, starší, no ešte lepší. A mnoho, mnoho ďalších talentovaných umelcov, ktorých nepoznám. Nepoznám, lebo som bol ignorant, lebo som si neuvedomoval vzácnosť svojej kultúry a hlavného mesta, ktoré je jej centrum. 

Neobyčajne obyčajná Bratislava. Je tak alternatívna, veď je to najväčšie mesto, kde sa oficiálne používa slovenčina (neoficiálne asi Brno alebo Praha hh, neviem). Cítim sa poctený, že mám privilégium chápať slovenské vtipy, slovenskú kultúru. Patrím do veľmi unikátnej, malinkej skupiny ľudí na svete. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

PS: Ak máte pre mňa ďalšie skvelé tipy v Bratislave alebo aj inde na Slovensku sem s nimi prosím ;)

Daniel Viglaš

Daniel Viglaš

Bloger 
  • Počet článkov:  5
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Skúmajúci, objavujúci, milujúci, užívajúci slobody tu na zemi študent píšuci o...tom... pre potešenie. Stále mladý a pravdepodobne bez rôznych skúsenosti, ktoré však prídu, ...raz. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu